Przenieśliśmy się na nowy alias : www.rspoland.webplus.net.pl

FAQ Użytkownicy Grupy Galerie Rejestracja Zaloguj
Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Szukaj

Zabijanie zwierząt za nic.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> Temat dowolny
Autor Wiadomość
Kasilasik
Giermek



Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 9/10

PostWysłany: Pon 19:12, 25 Wrz 2006    Temat postu: Zabijanie zwierząt za nic.

Czemu ludzie zabijają zwierzęta takie jak niedzwiedzie i krokodyle?
Ich odpowiedzią jest "wkraczanie na teren ludzi"
Powiem krótko
GÓWNO LUDZI!

To ludzie wygonili zwierzęta z ich terenów, więc one teraz mają bardzo mało miejsca, obliczcie sobie jaka jest populacja zwierząt.

Ja już nie mam sił pisać, zastanówcie się nad tym...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Teodi
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pon 20:01, 25 Wrz 2006    Temat postu:

niedzwiedzie lubie tylko male duzo nie sa fajne ale lubie krokodyle wracajac do topicu dzikich zwietrzat nie jest juz tak duzo jak kiedys... masz racje

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kasilasik
Giermek



Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 9/10

PostWysłany: Wto 7:44, 26 Wrz 2006    Temat postu:

Dobra może mam lekką zchizę że ludzie to potwory ale to przeciesz oni spychają zwierzęta z ich terenów, widziałem tylko 1 miejsce w gdańsku gdzie zwierzęta sobie chodzą obok bloków, a na dodatek do dziki, małe i duże, są przyzwyczajone im można je spokojnie pogłaskać, i nie są wyganiane.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hans K
Giermek



Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10

PostWysłany: Wto 14:46, 26 Wrz 2006    Temat postu: Re: Zabijanie zwierząt za nic.

Kasilasik napisał:
Czemu ludzie zabijają zwierzęta takie jak niedzwiedzie i krokodyle?
Ich odpowiedzią jest "wkraczanie na teren ludzi"
Powiem krótko
GÓWNO LUDZI!

To ludzie wygonili zwierzęta z ich terenów, więc one teraz mają bardzo mało miejsca, obliczcie sobie jaka jest populacja zwierząt.

Ja już nie mam sił pisać, zastanówcie się nad tym...

Podobnie było z Indianami. Tylko na to mniej ludzi zwraca uwagę. Ciekawe...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kasilasik
Giermek



Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 9/10

PostWysłany: Wto 16:11, 26 Wrz 2006    Temat postu:

Jesteś bez serca Hans.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Raf9953
Dyskusjator



Dołączył: 28 Maj 2006
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 18:04, 26 Wrz 2006    Temat postu:

Ja też nie lubie jak ludzie sie znecaja nad zwierzetami.
Jest jaki piosenkarz ktory jak ma koncert to np zjada chomika.
Powinni go do wiezienia wsadzic.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hans K
Giermek



Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10

PostWysłany: Wto 20:25, 26 Wrz 2006    Temat postu:

Jestem bez serca??? Że bardziej mi szkoda ludzi? Przedstawiasz złe, skrajnie socjopatyczne poglądy. Poczytaj o Hitlerze, zrozumiesz o co mi chodzi. A przeczytaj to sobie:
Człowiek wyrasta z przyrody i jest w nią wielorako uwikłany. Jest on bytem przyrodniczym i współtworzącym biosferę - jak każda inna istota tego świata. Od zawsze zmieniał i przekształcał otaczającą go przyrodę, a ta niewątpliwie miała ogromny wpływ na rozwój cywilizacji. Za te współzależności nie można nikogo winić, nie należy też pojmować ich w kategoriach zła i dobra. Tak po prostu jest skonstruowany ten świat - żadna jednostka nie może istnieć samodzielnie.

Paracelsus zawarł to w tezie o wzajemnej zależności wszechrzeczy. Zależność ta sprawia, że działając na jedne rzeczy można zmieniać inne. Teza jasna i zrozumiała nie została jednak przez człowieka pojęta właściwie, na co wskazuje obecny kryzys ekologiczny. Oddziaływania muszą stanowić swoistą harmonię, natomiast człowiek przekracza granice tolerancji układu przyrodniczego. Egoizm gatunkowy sprawia, że człowiek uznał siebie samego za najwyższą wartość.

Każdy gatunek zwierząt jakoś wpływa na środowisko, jednak czyni to zgodnie z prawidłowościami tego świata, pozostając zawsze w ramach biosfery, wpasowując się i wtapiając w nią.

Człowiek natomiast "będąc samoświadomym systemem dążnościowym" przekracza przyrodę, nie odpowiada mu jego własna przyrodniczość, więc tworzy wokół siebie antroposferę. W tym swoim ludzkim świecie, który ma coraz mniej cech wspólnych z biosferą, ustanawia on nowe, odpowiadające mu reguły funkcjonowania.

Determinizm Spinozy głosi, że cała przyroda jest mechanizmem, a człowiek, jego czyny, dzieła, kultura są koniecznym wytworem mechanicznie rozwijającej się przyrody. Cokolwiek dzieje się, jest konieczne, bo poddane wiecznym prawom. Nic w świecie nie jest dziełem przypadku, ani wolności. W świetle tej filozofii można człowieka uznać za jeden z miliardów trybów ogromnej machiny. Jak zatem ma funkcjonować ów mechanizm, gdy tryb zwany człowiekiem bez skrupułów ściera inne na proch? Pewne dzieła ludzkie nie są wytworem przyrody, a konieczność ich można by rozważać w kontekście nieuniknionej zagłady świata. Tworząc socjosferę człowiek ustanawia nowy porządek świata. Tworzy struktury działania, formy istnienia i układy niewystępujące w samej przyrodzie. Nasuwa się pytanie - do którego momentu potraktować czyny człowieka za "konieczny wytwór przyrody"?

Wraz z rozwojem cywilizacji rośnie skala oddziaływania człowieka na ekosystemy przyrodnicze, która burzy równowagę przyrodniczą. Ujmowanie stosunku człowieka do przyrody w kategoriach obowiązku i odpowiedzialności, dobra i zła moralnego, wiąże się z różnymi propozycjami budowania etyki ekologicznej (za Zbigniewem Hullem):
- argumenty antropocentryczne (przyroda jest dobra, gdyż jest niezbędna dla życia i pomyślności człowieka; niszcząc przyrodę czynimy zło sobie i innym ludziom);
- argumenty teocentryczne (przyroda jest dobra, ponieważ jest tworem i darem Boga; niszcząc przyrodę sprzeciwiamy się Bogu, grzeszymy i czynimy zło);
- argumenty biocentryczne (przyroda jest źródłem i podstawą życia, jest wartością sama w sobie i źródłem wszelkich wartości, zaś wszystkie istoty żywe posiadają "wartość wewnętrzną").

Nie powinniśmy traktować przyrody w kategoriach czysto ludzkich, bo przecież prowadzi to do wielu nieporozumień. Przyroda nie może być nauczycielem, przyroda powinna po prostu być, ponieważ posiada przeogromną wartość wewnętrzną. "Uczłowieczanie przyrody" jest moim zdaniem zjawiskiem bardzo niebezpiecznym, ograniczającym zdolność jej rozumienia.

Myślę, że jest to bardo ważne zwłaszcza dla nauczycieli i wychowawców, by w odpowiednim momencie uświadamiać dzieciom, że przyroda ma swoje potrzeby i prawa.

Antidotum na współczesny antropocentryzm może stanowić filozofia przyrody stworzona przez Giordana Bruna. Ponieważ świat nie ma początku ani końca, nie ma środka, niknie zatem różnica między tym, co większe i co mniejsze. "Będąc człowiekiem nie jesteśmy bliżsi nieskończoności, niż gdybyśmy byli mrówką, ale też nie jesteśmy dalsi, niż gdybyśmy byli ciałem niebieskim".

Człowieka od zawsze cechuje pycha wobec jednych istot, a pokora wobec innych. W perspektywie nieskończoności traci podstawę zarówno pycha, jak i pokora. "Nie ma rzeczy tak błahej, kruchej, nędznej i niedoskonałej, która /.../ nie posiadałaby duszy" - mówi Bruno. Każda cząstka świata obdarzona jest życiem.

Wszystko zaś, co żywe, jest wolne, więc w przyrodzie panuje wolność. Obok nieskończoności wolności, zasadniczy rys poglądu Bruna na świat stanowi harmonijność. Harmonijny, doskonały świat wynagradza jednostkom ich niedoskonałość, tak samo, jak jego wieczność wynagradza im ich śmiertelność.

Człowiek będący częścią przyrody powinien dostrzegać i szanować panującą w niej harmonię i wolność. Świat przyrody to wielki, obracający się krąg. Życie się budzi, przemija, dając życie innym. Witalistyczny pogląd Paracelsusa mówi, że w każdej istocie tkwi odrębna zasada życia ( archeus). Gdyby człowiek nie "uczłowieczał" przyrody, to nie smuciłby się nad jednodniowym życiem ważki, lecz zrozumiał zasadę jej życia. Zasadą życia jelenia jest ginąć w kłach wilka, a wody krążyć w przyrodzie. Zasadą życia skały jest ulegać erozji, a kilkusetletniego dębu spróchnieć. Jak wygląda archeus człowieka? We współczesnym świecie wydaje się niemożliwy do poznania. Każdy konsumuje jak potrafi, jak mu wygodniej i według własnych reguł. Fakt, że człowiek stanął na szczycie łańcucha pokarmowego utrwala w nim przekonanie o władzy wszechmocnej i wzmaga konsumpcjonizm.

Niezmiernie ważnym i słusznym wydaje mi się być rytuał Zgromadzenia Wszystkich Istot. Elementy rytuału wprowadzam w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym - zwłaszcza "Przemawianie w imieniu innych form życia" oraz "Opłakiwanie".

Twórca humanizmu ekologicznego, Henryk Skolimowski, zwraca się do ludzkości: "Nie krzywdź swojej społeczności, nie krzywdź swego sanktuarium, nie krzywdź samego siebie, nie krzywdź Ziemi, nie krzywdź swoich braci i sióstr...".

My, ludzie jesteśmy zależni od przyrody, a przyroda od nas, ponieważ stanowimy jedną, niepodzielną całość. Czy ludzkość potrafi się odnaleźć w tym ciągle zmieniającym się świecie i czy zmiany czynione przez człowieka są twórcze, czy też destrukcyjne? A może nie nam, ludziom, oceniać co twórcze, a co destrukcyjne...

Pewne jest, że człowiek w swym konsumpcyjnym nastawieniu do wszystkiego i technokratycznej mentalności naruszył porządek tego świata, a zrobił to w błędnym przekonaniu, że to on jest jego panem i władcą. Dlatego tylko człowiek może ten porządek mądrze przywracać. Od ludzkiej działalności jest uzależnionych wiele istnień. Człowiek ma prawo do życia na Ziemi i korzystania z jej dobrodziejstw, ale ma też obowiązek rozumienia jej harmonii i poszanowania praw.

Tradycyjny humanizm, podkreślający wielką godność i niezależność człowieczeństwa, oddalił człowieka od przyrody, czyniąc go jej katem. Ta koncepcja czyni człowieka wyznacznikiem wartości. Przyrody nie należy jednak oceniać i rozważać z punktu widzenia jej przydatności czy celowości. Już Galileusz pisał przeciw wszelkim postaciom finalizmu: "Tylko mania wielkości może nasz niesłychanie słaby umysł czynić sędzią dzieł Bożych i wszystko we wszechświecie, co nie służy naszemu pożytkowi, uważać za próżne i zbędne" . Takie myślenie doprowadziło do kryzysów i katastrof ekologicznych.

A jak powinny wyglądać harmonijne relacje człowiek - przyroda w dzisiejszym świecie? Być może odpowiedzi należy poszukać w filozofii ekologii głębokiej. Realizując w przedszkolu Program Ekozespołów, nawiązuję do filozofii ekologii głębokiej i staram się przekazać jej założenia zarówno dzieciom, jak i ich rodzicom.

Słusznym i zasadnym wydaje się zakończenie powyższych rozważań przytoczeniem poglądów Gottfrieda Wilhelma Leibniza: świat rzeczywisty jest ze wszystkich możliwych najpiękniejszy, jego części najdoskonalej sobie odpowiadają. Owszem, istnieje wiele niedoskonałych szczegółów, istnieje zło metafizyczne, fizyczne i moralne, jednak te wg Leibniza są potrzebne dla tym większej doskonałości całości.

Jednym z objawów doskonałości świata jest panująca w nim wolność. Wolność pociąga za sobą możliwość błędu i grzechu, jednak jest dobrem tak wielkim, że nie umniejsza to doskonałości naszego świata. W doskonałym świecie możliwe jest dalsze doskonalenie i każdy dobry czyn nie ginie, lecz przyczynia się do ulepszenia wszechświata. W myśl tej filozofii należałoby życzyć naszej cywilizacji, aby pełna optymizmu doskonaliła się i odzyskała utracone więzi ze światem przyrody. Warto by każdy z nas głębiej zastanowił się nad własnym stosunkiem do przyrody i środowiska, z którego wszyscy wyrastamy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kasilasik
Giermek



Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 9/10

PostWysłany: Śro 8:06, 27 Wrz 2006    Temat postu:

Co do tego ostatniego to człowiek nie jest i nie będzie nigdy wolny.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sosek86
Moderator
Moderator



Dołączył: 28 Cze 2006
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Tarnów

PostWysłany: Śro 15:41, 27 Wrz 2006    Temat postu:

widze ze na forum mamy bardzo madry luzi dbajacych o przyrode tak dalej nie moze tu byc takich typow dziwnych a Hans K bardzo dlugi post Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hans K
Giermek



Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10

PostWysłany: Śro 16:22, 27 Wrz 2006    Temat postu:

To nie moje:) Taki wykład. Ale Kasilas nie będę się więcej sprzeczał z twoimi socjopatycznymi poglądami. Tylko nie pisz postów tego typu bo mogą kogoś obrazić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Julian Bomb
Moderator
Moderator



Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 500
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Tarów

PostWysłany: Czw 16:07, 28 Wrz 2006    Temat postu:

chyba nie lubish innych ludzi. anie biednych dzieci ani doroslych. chociaz z tym drugim to sie zgadzam ze to wina ludzi

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> Temat dowolny Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo

Elveron phpBB theme/template by Ulf Frisk and Michael Schaeffer
Copyright Š Ulf Frisk, Michael Schaeffer 2004


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin